2012. február 16., csütörtök

Foltok, minták

Megint készült megmutatni való szappan, bár nem tudom, hogy a kép mennyire adja vissza az eredeti hangulatát.  A már ismert körömvirágolajos szappant újítottam meg kissé úgy, hogy a korábban bemutatott annatto port kevertem bele. Mivel nem akartam egy teljesen narancsszínű szappant, és a körömvirágtól amúgy is van egy selymes, napsütötte színe a szappannak, csak utólag, foltokban, nem rendesen összekeverve alkalmaztam a színezőt.

Ennek eredménye egy izgalmasan pöttyös szappan, ahol is a napocskás hatás még inkább érvényre jut, érdekesebbé és vonzóbbá téve a szappant.  A recepten természetesen nem változtattam, a kis pluszt csak a minimális természetes színezék jelenti, úgyhogy a megszokott ápoló olajok és a nagymennyiségű kecsketej továbbra is biztosítja, hogy ez a szappan ápol, nyugtatja a kipirosodásra, ekcémára hajlamos bőrt, és kisebb felületi sebek esetén is gyógyító a hatása.


A másik újdonság a szappanpecsét használata, melyre már nagyon régóta vágytam.  Azon országokban, ahol a kézművességre nagyobb igény van, minden valamirevaló szappankészítőnek megvan a saját, csak rá jellemző pecsétje, mellyel megjelölheti a szappanjait, így vevői biztosak lehetnek benne, hogy a tőle származó szappant vásárolják, ő pedig nyugodt szívvel vállalhatja a garanciát termékeire.  Sajnos nálunk ennek még nincs kultúrája, így a saját gyártású szappanpecséteket is csak a profi, szappankereskedésből élő készítők engedhetik meg maguknak. 

A hobbi kézműveseknek meg marad az a lehetőség, hogy a külföldről behozott, egyáltalán nem egyedi, de legalább használható és bájos szappanpecsétekből válasszanak.  Én is elcsábultam egy ilyen pecsétre, úgyhogy mostantól igyekszem nem elfelejteni, hogy a szappankészítés bizonyos fázisában lenyomatot készítsek a műveimre.  Természetesen ettől még egyáltalán nem lesz csak rám jellemző a szappan, hiszen bárki vásárolhat ugyanilyen bélyegzőt, mindenesetre engem feldob a tény, hogy már tettem egy lépést a "profi" kézművesség felé :-)  Ahogy minden minta, a szappanpecsét is a tömbszappanokon mutat leginkább, de én boldogan nyomogatom a virágformáim aljára, és büszkén mutatom meg kedves Szappanhasználóimnak is új szerzeményemet!  Remélem, hogy Nektek is tetszik ez a kis játék a mintákkal, színekkel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése