2012. február 26., vasárnap

Kávéfüggőség

Régebben csak úgy hébe-hóba ittam azt a bizonyos feketét, illetve már akkor is leginkább tejjel fehérítve, ha lehet habosan megbolondítva.  Aztán úgy hozta a sors, hogy szakmailag és családilag belecsöppentünk a kávézás világába, életem párja rendszeresen kávéillatot árasztva jön haza, én pedig hivatásszerűen kávéreceptekben gondolkodom.  Ebből adódik, hogy az ember folyamatosan kávét kóstolgat, aztán rájön, hogy nem mindenhol issza már meg a kávét, mert "nem olyan" az íze, és otthonra is egyre igényesebb kávéfőzőt vásárol.  Naná, hogy a zacskós neszkávék már szóba se jöhetnek.  És ha nem unjuk még a kávéillatot napközben, akkor jöhet egy jó kis kávébabvajból készült szappan az esti és a reggeli tisztálkodáshoz!

Már akkor elhatároztam, hogy egyszer csinálok egy csodás kávés szappant, mikor először fogtam szappanfőző "fakanalat" a kezembe.  Azóta érlelgetem, fontolgatom, hogy hogyan is lehetne megvalósítani a tökéletes cappuccino-szappant, ugyanis ennél a darabnál a belbecs mellett valóban nagyon fontos tényező a külcsín.  Most jött el az idő, hogy a sok próbálkozás, szappanrecept tökéletesítés és formakészítés után, el tudtam képzelni, hogy milyen módon lehet kávébarnára színezni, mintát "rajzolni" a szappanra, és hogy lehet elérni azt, hogy valóban kakaóval megszórt tejszínhabot mutasson a szappan teteje.

Legnagyobb sajnálatomra a kávébabvaj egyáltalán nem arcápoló termék.  Bár visszazsírozó hatása bőven van, mégis inkább testápolásra lehet használni.  A szakirodalom kiemeli bőrfeszesítő tulajdonságát és kifejezetten cellulit kezelésre ajánlja.  Természetesen tisztában vagyok vele, hogy az évek alatt helytelen életmóddal "kiérdemelt" bőrpárnákat nem ezzel a szappannal fogjuk eltűntetni, de azért jó tudni, hogy fürdés közben is tehetünk valamit a szép bőrtónusunkért.

Elsősorban azonban valódi luxus szappant akartam készíteni, ami mind külalakjában, mind pedig az igazi kávéból kapott természetes, mégis átható illatával bűvöl el, és igazán spa élménnyé varázsolja a vele való fürdést.  A szappan a szokásos ápoló olajokon kívül kávébabvajat tartalmaz, és a már megszokott maximális kecsketejtartalmat a barna rész ugyanúgy megkapta, mint a fehér.  A tökéletes cappuccino színeket holland kakaóporral értem el, ugyanis a kávébabvaj meghökkentő módon majdnem fehér.  Illatanyagot külön nem kapott, természetes illatát a kávébabvaj és a kakaó adja.

A szappant tehát kifejezetten azoknak ajánlom, akik a testápoláson kívül a lelkük ápolására is szeretnének egy habos, kávé- és kakakóillatú, dekoratív megjelenésű terméket beszerezni.  Szóval kávé- és cappuccino-rajongók figyelem, ezentúl fürdés közben sem kell nélkülöznünk a fincsi kávéillatot :-)

2 megjegyzés:

  1. Kriszta, nagyon szeretnék ilyen szappant. Hogy tudnék hozzájutni?

    VálaszTörlés
  2. Kedves Ildiki, légyszi írj e-mailt a névjegyen lévő címre és megbeszéljük a részleteket! Köszi!

    VálaszTörlés