2012. február 21., kedd

Formabontás

Bár én továbbra is állítom, hogy a legkézreállóbb forma a félgömb-szerű virágforma, sokan keresik, kérik, hogy csináljak tömbszappant is.  Kétségtelen, hogy egy tömbszappan rengeteg lehetőséget rejt magában, ami a díszítést és a színek használatát illeti.  Ezzel a formával lehet igazán kihasználni a kreatív ötleteket, két, három színt összeöntve rétegezni, a színeket egymásba márványozni, más szappanból, szárított virágból, stb. formákat, részeket beilleszteni, illetve a felszeletelés után a csodás szappanpecséteket használni egy-egy tömb díszítésére.  Természetesen a technikák egy részét megmutatták nekünk a szappaniskolában, de mivel minden egyes szappan kézműves módon készül, sosem lesz két ugyanolyan tömb, illetve minden egyes ilyen szappan elkészítése új és új izgalmat jelent a készítő számára is.  Vajon sikerül-e a színek összeöntése, hogy mutat egy-egy szín a lúggal való találkozás és az érési folyamat után?

Annak továbbra sem vagyok híve, hogy a szappanok díszítése a minőség rovására menjen, de mivel én is szeretek kísérletezni és alkotni, kipróbáltam a tömbszappan elkészítését.  Első kísérleti darabom a már korábban ismertetett Sárgabarackmag-olajos szappan, aminek receptjét változatlanul hagytam, a két szín közti különbözetet csak a már ismert és használt annatto por hozzáadása adta.  Sajnos nem értem el azt a gyönyörű narancsszínt, amit szerettem volna, úgyhogy legközelebb megpróbálkozom egy másik természetes növényi festékkel.

A szappan viszont elkészült, benne a sok-sok ápoló olaj és kecsketej, úgyhogy ajánlom nagy szeretettel azon kedves Használóknak, akik eddig is elégedettek voltak a Sárgabarackmag szappanommal (lásd a blogon egy korábbi bejegyzésem), de nyitottak egy új formavilág kipróbálására.

2 megjegyzés:

  1. Szia Kriszta! Gratulálok, gyönyörűek a szappanjaid!! Nagyon kíváncsi vagyok erre az új formára, milyen lesz majd "közelről". Csak így tovább:-)

    VálaszTörlés
  2. Mónika, nagyon köszönöm! :-) Lassan saját szemetekkel is megláthatjátok őket, már kezdenek beérni...

    VálaszTörlés