2012. március 12., hétfő

Botanika-szappan Neem olajjal

Többen keresték nálam, ezért szerettem volna egy igazi gyógyszappant csinálni, ami segít a különböző bőrproblémákon, úgy mint a kiütések, pattanások, mitesszerek, és a gyulladt bőr.  Nem is találhattam volna a csodaszappanhoz jobb olajat, mint a trópusi területeken őshonos neemfa terméséből sajtolt olaj.

Ezt az olajat Afrikában már évszázadok óta használják gyógyításra, bőrápolásra, Indiában az ayurvedikus gyógyítás egyik legnépszerűbb növénye, mivel igen nagy koncentrációban tartalmaz fertőtlenítő, antibakteriális és gyulladáscsökkentő hatású összetevőket.  Ezen kívül gazdag E vitaminban, zsírsavakban és esszenciális aminosavakban is. Fertőtleníti, megnyugtatja és ápolja a gyulladt bőrt, így csípések, felületi sérülések és irritációk esetében is érdemes használni.  Gyulladáscsökkentő és antibakteriális hatása miatt segíti a pattanásos bőrt a gyógyulásában.


A gyógyszappant a szokásos összetevőkből és az elmaradhatatlan kecsketejből készítettem, mindkét színű részében a neem olajat használtam, majd az egyik részét zöldagyaggal színeztem.  A zöldagyag kifejezetten a zsíros bőr ápolásánál tud csodákat művelni.  Rengeteg ásványi és bőrtápláló anyagot tartalmaz, erőteljes méregtelenítő hatású, szinte kiszívja a bőrből a felesleges zsírt és méreganyagokat.  Kitűnően tisztítja a pólusokat, segít leszárítani a pattanásokat.  A gyógyhatást kihangsúlyozandó, úgy gondoltam, hogy nem a szokásos illatok közül választok, így a Botanika-szappan egy igazi fűszeres, zöld illatot kapott: a kakukkfűét, ami saját maga is fertőtlenítő, antimikrobális, gyulladáscsökkentő hatású.

Szeretettel ajánlom tehát ezen gyógyszappanomat a zsíros, esetleg tisztátlanságoktól szenvedő bőrű hölgyek számára mindennapi használatra, a vegyes bőrű hölgyek számára pedig alkalomszerűen, heti 1-2-szer tisztító, méregtelenítő kezelés céljából.

Ui: Használat közben azt tapasztaltam, hogy a szappan nagyon erős pórustisztító, méregtelenítő és fertőtlenítő hatású, ami egyrészről nagyon jó (férjem pl. kifejezetten a szinte sterilizáló hatásáért szereti), de itt szeretném felhívni a figyelmet, hogy - bár egyik összetevője sem allergizáló - érzékeny bőrűeknek NEM AJÁNLOM!   Sajnos én nagyon érzékeny bőrrel rendelkezem, épp ezért is kezdtem el otthon készíteni a kozmetikumaimat, szappanjaimat, mert nagyon sok bolti termékre, még a "természetesekre" is sokszor allergiával reagáltam, és most azt kellett tapasztalnom, hogy pont ezt a kivételes szappant, amit nagy várakozással készítettem, nem tudom használni :-(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése