2012. április 4., szerda

Kitekintő: Kriszta titkos élete :)


Régebbi ismerőseim tudják rólam, hogy a természetes kozmetikumok iránti vonzódásom inspirálta első próbálkozásaim nem a szappanok voltak.  Úgy bizony, van tehát a Szappanvilágnak egy titkos előélete, méghozzá a saját készítésű krémek! :)  Sajnos azonban, tekintve, hogy krémet igen ritkán használok, ebben a tevékenységben nem tudtam kiélni az összes belémszorult kreativitást, ezért is néztem új boszorkánypraktika után, és ekkor lépett az életembe a szappankészítés.  Mert hogy szappant készíteni és használni is imádok!
Na, de hogy a krémeknél maradjunk: régi ismerőseim, akik megszerették a szappanjaimat, finoman célozgatni kezdtek arra, hogy készítsek nekik krémet is, hogy a szappanjaimmal történt bőrtisztítás után biztonságos, házi készítésű és hatásos krémmel ápolhassák magukat tovább.  Mivel a krémkészítés nem tartozik annyira a szívszerelmeim közé, mint pl. a szappankészítés, ezért ez csak egy kitekintő jellegű blogbejegyzés lesz, de mindenképpen szerettem volna megosztani Veletek a krémkészítéses titkos életemet is. :-)


Ahogy a képen is látható, most kétféle krémet készítettem.  A világosabb egy Körömvirág balzsam.  Ezt rendszeresen készítem, mert nagyon széles körben tudom használni itthon, legyen szó akár egy kis szél miatti szájcserepedésről, vagy egy horzsolásról, illetve akár egy kicsit jobban megdörzsölt anyajegy bepirosodásáról.  Ahol gyerek van, ott tudja a háziasszony, hogy a körömvirág balzsam alapfeltétel a túléléshez! :)  Én a balzsamot shea vaj alapban készítem, mivel az külön is nagyon jó ápoló és sebgyógyító tulajdonságokkal bír és a babák, gyerekek bőre is jól tolerálja (kivéve a latex allergiások, nekik tilos használni!).  A balzsamba teszek nagy mennyiségben körömvirágolajat, kisebb mennyiségben kamilla olajat és egy kevés argánolajat, mely olajok tovább erősítik a balzsam sebgyógyító, hámosító, regeneráló hatását.  A készítményt egy kis méhviasszal stabilizálom, és bár nincs benne vízfázis, ezért a tartósítószert el lehet hagyni, egy kis E vitamint cseppentek bele, ami a vitamin jó tulajdonságain kívül a krém természetes tartósításáról is gondoskodik.  A krém balzsamos állagát némi természetes avokadinnal és növényi szkvalennel érem el, ezek nélkül nagyon zsíros lenne, utálnánk használni.  A krém illatát az édesnarancs finom illata adja.

A másik, sötétebb krém a Szemránc balzsam.  Egy házi készítésű ránctalanító krém persze soha nem veheti fel a versenyt a boltok polcain sorakozó, mesterséges ránckisimító molekulákat és vegyszereket tartalmazó krémekkel, de nekem nagyon megfelel, a természetes szépséget és egészséget védi, erősíti, a belső szépség kibontakoztatását segíti elő.  Ettől természetesen még nem tudjuk visszafordítani a Derrick-féle szem alatti bőröndöket, de egy-egy nevetőráncot, vagy szárazságjelet nagyon finoman tudunk kezelni otthoni krémekkel.  A balzsam alapja most is a shea vaj, stabilizálásra pedig szintén méhviaszt használtam.  A balzsam ütőkártyája a gránátalma olaj, ami egy nagyon drága, de nagyon hatásos ránctalanító olaj.  A hatást tovább erősítendő, tettem a krémbe csipkebogyó olajat és egy kis rózsaolajat, aminek minden cseppje aranyat ér, és a krémnek egy nagyon finom rózsaszínes beütést, valamint isteni illatot is ad.  Ezen olajok, továbbá a tartósításért felelős E vitamin mind-mind a vékony, ráncosodásra és vízveszteségre hajlamos szem alatti bőr csodaszere.  A balzsam terápiás hatását tovább erősíti az illatként választott levendula illóolaj is.

Elmondhatom hát, hogy most egy időre megint kikrémeztem magam, megnyugodtam, hogy a régóta bennem motoszkáló két receptet megcsinálhattam.  Most egy darabig ismét nem szeretném krémekkel bíbelődni, úgyhogy visszamegyek a szappanfőző üstömhöz...

1 megjegyzés:

  1. ... és erről én eddig miért nem tudtam :-) ???? Ha van még, szeretném kipróbálni. Puszi, Mónika

    VálaszTörlés