2012. április 24., kedd

Levendulás-mentás nyári varázslat

Egy igazi nyári szappant szerettem volna készíteni, ugyanis nekem az amúgy normál, kissé érzékeny bőröm nyáron vegyes típusra vált, így sokszor kifényesedik a homlokom és az orrom, amit természetesen nem szeretek.  Ez adta az ötletet, hogy nyáron kicsit változtatok a szappanhasználatomon, mellőzöm a zsírban bővelkedő olajokat, és inkább a legkevésbé zsírozó, ezért vegyes bőrre is ideális olajat, a Szőlőmagolajat alkalmazom.

A szőlőmagolajról már írtam a blogban, és sokan használatból is ismeritek és szeretitek a belőle készült szappanomat.  A nyárra készülő szappanomba viszont szerettem volna tenni még valami olyan extra hozzávalót, ami kifejezetten a fénylő, vegyes bőrtípusra van jó hatással, és ez a Sárgaagyag.  Mint minden agyag, ez a fajta is méregtelenítő hatású, szinte kiszívja a bőrből a felesleges faggyút és szennyeződéseket.  A bőrt puhává és tisztává teszi, mélyen a pórusokban is.  A sárgaagyag különösen ajánlható a vegyes bőrre, zsírtalanító, mattító hatása miatt.

A szappan nyári, frissítő hatását szeretném tovább fokozni azzal, hogy illatnak a levendula és menta egyvelegét választottam, ami egy nagyon nőies, provanszi hangulatot árasztó, de mégis finoman pikáns és friss illatfelhőbe burkolja a szappannal fürdő Hölgyeket.  Szerintem nyáron nem is kezdődhet jobban a reggel: a fürdőszoba ablakán besütnek az első napsugarak, mi pedig ezzel az illatvarázslattal frissítjük fel magunkat és testünket, mintegy felkészülve az előttünk álló forró napra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése