2012. május 1., kedd

Egy újabb titok: a hidratáló krémek

Azt már a múltkor elárultam, hogy néha, hébe-hóba krémeket is szoktam házilag készíteni.  Ebben nincs is semmi meglepő, aki kicsit is figyel arra, hogy mivel mosakszik, az pláne törődik azzal, hogy mi van abban a krémben, amit magára ken.  Az első próbálkozásaim kizárólag zsír és olaj keverékei voltak, azaz a balzsamok, ugyanis nem volt szükség itthon különösebben másra, egy kis szemránc balzsam, vagy egy ütős körömvirágbalzsam, a kisebb sérülésekre, kipirosodásokra (ezek receptjeit lásd korábbi bejegyzésben).

Mivel azonban ismerőseim kértek olyan krémet is tőlem, melyek ennél többet tudnak, nevezetesen hidratálnak, nekem pedig fúrta az oldalamat, hogy a kencesuliban megszerzett tudásomat hogy tudnám új irányokba terelni, nekivágtam a vizes alapú krémek készítésének!  Na, ezek aztán már igazán krémszerűek, tele finom és ápoló hozzávalókkal, és a természetes tartósításnak köszönhetően nem muszáj őket hűtőszekrényben tartani.  (Bár ha ilyen melegek lesznek ezentúl már a tavaszok is, akkor lehet, hogy praktikusabb a hűtőben tárolás.)

Szeretném tehát bemutatni az új krémeket, felülről lefelé haladva:

Körömvirág krém, a balzsam továbbfejlesztett változata.  Ebbe ugyanazok a földi jók kerültek, mint a balzsamba, de egy kevés bio levendulavízzel kiegészítve, hogy könnyebben felszívódjon.  Természetes gélképzőt (Solagum) és kevés tartósítót (E vitamin) is tettem bele.

Szemránckrém: ez is a korábbi balzsam feldúsított változata, ugyanis én nyáron nem szeretem, ha egy balzsam sokáig fénylik az arcomon.  A már jól bevált alapolajokon nem változtattam, de szintén gélképzővel tettem habosabbá, és bio levendulavizet használtam hozzá a hidratálás végett.

Arckrém normál/vegyes bőrre: ezt a receptet krémkészítő Mesterem weboldalán találtam (Cosmio), de saját bőröm igényei szerint továbbfejlesztettem.  A shea vajat kiegészítettem mangóvajjal, mert az kevésbé zsírozó és gyorsabban felszívódik a bőrbe.  Bőröm fajtája és a nyári amúgy is zsírosabb bőrképlet miatt Szőlőmagolajat használtam, ezt turbóztam fel egy kis ránckisimító Gránátalma olajjal és feszességet és vitalitást adó Csipkebogyó olajjal.  A vizes részt a normál bőrre jó hatással bíró  bio narancsvirágvízzel helyettesítettem.  Illónak a vanília és a narancs édeskés illatát adtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése