2012. május 1., kedd

Mediterrán élmény, azaz a holt-tengeri só szappan visszatért

Szerencsére nem vagyok az a típus, aki könnyen feladja! :)  Nem nyugodtam bele, hogy a holt-tengeri sót tartalmazó szappanom összetört a szeleteléskor, hiszen annyira sok értékes belevalót tartalmaz.  Igaz, hogy az összetört szappant is elhasználtuk fürdősóként, de azért nem hagyott nyugodni a szappan elkészítésének kérdése.  Nagyon nagy segítség lehet pszoriázisos, ekcémás ismerőseim bőrének!

Utánaolvastam a neten és megkerestem a régi Mesteremet is, aki szappantkészíteni tanított.  Egyértelműen nem derült ki, hogy mi volt a baj, túl sok sót tettem bele, vagy túl hamar/későn próbáltam szeletelni, úgyhogy úgy döntöttem, hogy nem ezen a szálon megyek tovább a megoldás érdekében.  Szóval fogtam és elkészítettem az eredeti receptet újra, és hogy ne történjen meg a szeletelési mizzéria, egyszerűen hagytam a tömbformát, és a szeletelést szükségtelenné tevő virágformákba öntöttem a kész szappant.  Csodálatos illatot árasztó, igazán szép virágocskák jöttek így létre, és most már nem fordulhat elő, hogy szétesik a szappan.  Remélem, hogy az érési idő alatt szépen egymásba érnek a részek, és a só a mosakodáskor sem fogja szétdobni a szappant apró darabokra.

Mivel a sót szemcsésre hagytam benne, még bőrradírnak is kiváló lett!  Igazi mediterrán élmény: bazsalikom, narancs és jázmin illattal, eredeti holt-tengeri sókristályokkal, még az egészséges bőrnek is felüdülés lehet egy forró nyári nap után.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése