2012. január 10., kedd

Megint egy szappanos blog

Na tessék, megint egy újabb szappanos blog! :-)  És pont én kezdtem írni???  Akkor kezdjük azzal, hogy miért is...
A természetes kozmetikumok iránti elkötelezettségem már évekre nyúlik vissza, az pedig sosem volt kérdés, hogy számomra nem az agyonillatosított tusfürdők, hanem a fincsi, krémes szappanok jelentik az igazi tisztálkodást.  Még az arcomra is!  Pár évvel ezelőtt szerencsére megjelentek a piacon a természetes összetevőket tartalmazó kézműves szappanok, és én nagy élvezettel vetettem bele magam a buborékok és illatok kavalkádjába: hobbimmá vált, hogy új szappanokat cserkésszek be és próbáljak ki.  Volt köztük majdnem tökéletes választás, emellett egy darabig ki is tartottam, aztán voltak nagyon szerencsétlen vásárlásaim, amik a kukában kötöttek ki.  A nagy meglepetést az jelentette, amikor véletlenül egy kecsketejjel készült szappant vásároltam meg, és bár az arcbőrömet nagyon finoman tisztította, felfedeztem, hogy egy-két nap használat után eltűntek a kezemen lévő ekcémás sebek is!  Utánaolvastam a kecsketejnek és felfedeztem a "spanyol viaszt", amit gyorsan meg is osztok kedves Olvasóimmal:

A kecsketej vitaminokban (A, B, B2, B6, B12, C, D) és ásványi anyagokban (kálcium, magnézium, kálium) gazdag, megtalálható benne a Q10 koenzim, valamint tartalmaz több, mint 70 telítetlen zsírsavat.  Alacsony olvadáspontja miatt már 37 fokon behatol a bőr mélyebb rétegeibe, így a rövid, szappanos mosdás közben is képes a bőr felvenni a kecsketejből a számára hasznos anyagokat.  Elektrolit tartalma gyulladáscsökkentő, ez magyarázza, hogy miért olyan hatásos a vele való ápolás a száraz, ekcémára, pikkelysömörre hajlamos bőr számára.  Nem mellesleg lúgos kémhatású, visszaállítja a bőr normál PH értékét, ezért a kecsketejjel készült szappanok rendszeres használata feleslegessé teszi a plusz testápolók felvitelét.

Ettől fogva kifejezetten kerestem a kecsketejes szappanokat és bár van belőlük választék bőven, valahogy egyik sem volt számomra az Igazi.  Ekkor határoztam el, hogy ha már amúgy is mindig kotyvasztok valamit a konyhámban a szokásos családi vacsorákon kívül (arckrémet, sebgyógyító balzsamot, szájápolót), akkor miért ne csináljak magamnak saját kézműves kecsketej szappant, pont olyan habzással, pont olyan kézreálló formában és pont olyan illattal és összetevővel, amit mindig is kerestem.

Nosza, hozzá is fogtam és megszületett (természetesen számos balul elsült és kukában végződő próbálkozás után) az első Mézeskalács szappankám!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése