2012. január 31., kedd

Mosolygós babaszappanok

A mandulaolajos szappanokról már a legutóbbi bejegyzésben írtam sok szépet és jót.  Most kifejezetten csak megmutatni szeretném azokat a babakezekbe illő, mosolygó kis tavaszi szappanokat, amiket kedves szappanhasználóim külön kérésére készítettem.

Az a furcsa helyzet állt elő, hogy a szappanok formáját illetően bajban vagyok.  Többen buzdítottak, hogy tegyek fel képeket a szappanjaimról ide, a blogra.  De hát nekem - kis különbségekkel - majdnem minden szappanom egyforma...

 A kézműves szappanok mostanában nagy reneszánszukat élik, mind a felhasználói, mind pedig a készítői tábor elég népes.  Sok kézművességet, kreativitást szerető hölgynek jelent alkotó kikapcsolódást, élvezetes hobbit a kézműves szappanok készítése.  Ennek során természetesen nem csak az összetevők fontosságát, hanem a külcsínt is fontos szempontként kezelik, ezért sok szappannál már nem is az ápoló, jótékony hatás kerül előtérbe, hanem a kinézet.  Néhány szappan már-már művészi szintű kisplasztikának is beillene.  Ezek valóban gyönyörű díszei fürdőszobánknak és jó érzés rájuk nézni, birtokolni őket.  Viszont nem vagyok meggyőződve arról, hogy fürdeni is ilyen nagy élmény ezekkel a szappanokkal.  A szappankreativitást ugyanis leginkább a tömbformában öntött és darabokra szeletelt szappanoknál lehet a legjobban megmutatni, ezeket lehet különböző színekkel csíkozni, márványozni, a tetejüket meghinteni, esetleg más szappandarabkákkal, vagy egyéb természetes növénydarabkákkal intarziaszerűen dekorálni.  Természetesen az ilyen jellegű alkotótevékenység a formába öntött szappanoknál nem érvényesülhet.  Hogy akkor én miért pont a szinte félgömböt formázó, virágformákat választottam szappanjaim számára?

Mikor én szappant kezdtem készíteni, a külcsín csak másodlagos, harmadlagos szempont volt.  Nálam az első és legfontosabb tényező, hogy a szappan valóban ápoló, mi több, a nagy mennyiségű kecsketej miatt kifejezetten gyógyító tulajdonságokkal rendelkezzen, a kezemen lévő ekcéma ugyanis telente már-már csontig hatoló vérző sebekkel jár, ezen kívül pedig az arcbőröm is rendkívül érzékeny, az ápoló, tisztító termékekkel szemben majdnem teljesíthetetlen követelményeket támaszt.  Számomra tehát a legfontosabb a szappan összetétele.  Ezután szempontként merült fel, hogy kényelmes legyen a szappan használata, tehát jól kézbe lehessen venni.  A tömbszappanok sarkos élei, bumfordi, kézhez egyáltalán nem igazodó mérete kifejezetten idegesített, mert volt vagy két hét is (napi használat mellett), míg bekoptak annyira, hogy nem ejtettem el őket rendszeresen a kádban.  Az általam választott félgömbszerű forma teljesen illeszkedik a női kezekhez, jól lehet benne forgatni, miközben sűrű habot tudunk vele képezni a kezünkben.  A hasznos formán túl, a minimális esztétikai élményről számomra elégségesen gondoskodik a szappanok felső felületén kialakuló virágminta.

Mivel azonban csak kétféle virágmintát használok, és a szappanok a természetes színezékeken túl nem kapnak külön dekorációt, így a minimális árnyalatnyi eltérést leszámítva, szinte mind ugyanúgy néznek ki.  Lehet, hogy ez egy esztétikát kereső szappanhasználónak kevés, nekem viszont többet jelent az, hogy a szappanok igazán gyógyító-ápoló tulajdonságúak, isteni krémesen habosak és kényelmes a használatuk.  Hát így lehet az, hogy nálam ilyen kis "unalmas" a szappanok kinézete, és emiatt úgy érzem, hogy nem is kell a blogot rendszeresen bombázni a szinte egyforma kinézetű, de más-más összetevővel rendelkező szappanjaim általam készített fotóival.

Természetesen kivételek mindig vannak és lesznek, én is tervezek olyan szappant, amit az összetevők miatt csak tömbformában lehet elkészíteni, így itt biztos, hogy én is meg fogok próbálkozni némi esztétikai értéknöveléssel, és ezért próbálkoztam a múltkor a színezés kapcsán a diszkrét rózsaszín szappannal, most pedig a pici kezekbe való, mandulaolajos babaszappannal.  Ezeket most boldogan megmutatom, és bízom abban, hogy míg a használatuk során a gyerekek annak örülnek, hogy a katica, vagy a méhecske visszamosolyog rájuk, anyukájuk azért mosolyog, mert tudja, hogy a baba-, illetve gyermekbőrt csupa természetes, ápoló hatású olajjal és kecsketejjel tudja tisztítani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése